Vyhledávání


Kontakt

MAGAZÍN TÁBOR SOBĚ, MAGAZÍN TÁBORSKO SOBĚ
www.tabor.czin.eu

E-mail: taborskosobe@email.cz

PANAMA: Papa Panama

09.10.2009 11:54

 

Jako obyčejně jsem se tu probudil v půl čtvrté (sedmihodinový rozdíl dělá pořád svoje), a tak jsem intenzivne studoval, co dál v Panamě. V Davidu, hlavním městě zapadní provincie Chiriqui, totiž včera pršelo a případný výšlap na zdejší nejvyšší horu Volcano Baru nepřipadal v úvahu. Nakonec z toho vyšel vítězně výlet do Boquete, malebného městečka pod zmíněnou sopkou, a tak jsem ráno oznámil paní domácí, že ještě jednu noc, a vyrazím. V Boquete jsem byl za hodinu a bylo tam moc hezky. Nafotil jsem ještě pár zdejších indiánek v krojích denního nošení hodně odlišných od kmene Kuna, který byl běžný v okolí Panama City. Jediné společné je to, že muži žádný tradiční oděv nenosí. Nutno říct, že ty zdejší “noční košile” jsou velmi slušivé, ženy Kuna vypadaly v těch svých oděvech jaksi divně. Vyfotil jsem tam i krásné stromy a květy. Flóra mi trochu připomněla ekvádorské městečko Banos pod aktivním vulkánem Tungurahua. I tady mají horké prameny. Musel jsem k nim jít hodně daleko
 pěsky, protože to tu je velmi improvizované, velmi stranou, na soukromém pozemku, a jak říka Lonely Planet majiteli “nevadí” když tam někdo přijede a vykoupe se ve dvou tůních ohražených kameny.

Než jsem došel v tom vedru zpátky k autobusu, tak jsem mohl tričko ždímat. No co, v penzionu to propláchnu, do rána usuším a zítra hurá přes hranice. Kostarika čeká.

David, Panama, 2. 10. 2009

Lumír Slabý
 


TOPlist