Vyhledávání


Kontakt

MAGAZÍN TÁBOR SOBĚ, MAGAZÍN TÁBORSKO SOBĚ
www.tabor.czin.eu

E-mail: taborskosobe@email.cz

PANAMA: Je libo trochu moře?

06.10.2009 12:53

Jestli se při šířce panamské šíje dá mluvit o vnitrozemí, tak do něj na pár dnů jedu. Na dnešek jsem si tedy logicky naordinoval moře. Isla Taboga je hodinu vzdálený ostrov proslulý pirátskou historií a klidem dneška. Jel jsem tam za mořem a klidem a toho tam bylo obojího dost. A slunce mě tak trochu popálilo. Lonely Planet sice psal něco o možnosti šnorchlovat, ale jak jsem si ověřil, kromě písku nebylo pod vodou nic moc k vidění.

Ale musím se vrátit ke včerejšku. Zůstal jsem vám dlužen vysvětlení pojmu “Pipeline” a “Oleoducto”. To je anglické a španělské pojmenování jakési zpevněné cesty pro průjezd náklaďáku džunglí vybudované za druhé světové války jako alternativa mezioceánské přepravy pro případ napadení průplavu. K útoku nedošlo, takže cesta je využívaná dnes jako populární trek se zmíněnou pozorovatelnou ptáků. A to je z hlavního města definitivně vše. Děkuji tímto hostalu Miami za poskytnutí internetu v kteroukoliv denní i noční hodinu a zdarma. To už se mi asi nestane.

Panama City, 30.9.09

Lumír Slabý


TOPlist