Vyhledávání


Kontakt

MAGAZÍN TÁBOR SOBĚ, MAGAZÍN TÁBORSKO SOBĚ
www.tabor.czin.eu

E-mail: taborskosobe@email.cz

PANAMA: Slunce nedohoníš

02.10.2009 12:12

 

Slunce nedohoníš. Napadá mě, když vidím jak světlo kolem našeho MD 11 (to je letadlo) uvadá. Letime uz šest a půl hodiny a čtyři zbývají. Doma je půl devaté večer, v cílovém místě, tedy v Panamě, půl druhé odpoledne, ale my jsme někde na trase a světlo nám ukazuje záda. Až doletíme, bude skoro šest a to je v tropech západ slunce. Pak je to do centra ještě pětadvacet kiláků, takže dneska budu stoprocentně hledat ubytování za tmy. No, marnou honbu za sluncem beru jako fakt, ale ráno na Ruzyni mě napadlo, jestli máme správně našlápnuto v honbě za Evropou. Do loňska tam byly vozíky na zavazadla zdarma. V Amsterodamu jsou pořád, v Praze uz vykukové chtějí skoro padíka. Tak nevím, připadá mi to jaksi nevlídné.

25.9.09 někde nad Bermudami 25. 9. 2009


Balboa.Tak se prý jmenuje místní měna. Akorát ji nikdo neviděl. Normálně platíte dolarama a vrátí vám je taky, Co je to za fór, nevím. Takže jsem doletěl, vysmál se taxikářům na letišti (chtěli 25 dolarů) a odešel se svým báglem těch třista metrů do tmy. Muj Lonely Planet opět nelhal, jezdil tam normalní městský autobus za jeden dolar. Vystoupil jsem v centru, snadno našel hotel za 12 dolarů a šéf mi hned nabídl internet zdarma.

No, a dneska jsem si zase městskou dopravou udělal výlet k průplavu (na nejbližší zdymadlo v Miraflores). Aby tam zrovna plula velká nákladní loď, tolik štěstí zase nemám, ale aspoň tam pustili malou turistickou na ukázku. Vstřebal jsem všechny místní informace téhle největší místní atrakce, včetně muzea a videoprojekce, a pak jsem ještě poodjel pár kilometrů do botanické zahrady v Summit. Je to spíš zoo s okolními stromy, ale na střední Ameriku dost pěkná. Jo, a taky jsem tu už stál na rukou. Pokud nebude nic lepšího, uvidíte to na novoročence. V tom vedru a dusnu to byla fakt ňamka.

Panama City, 26. 9. 2009

Lumír Slabý

(pokračování příště)


TOPlist